Livet i en studentstad och morgonbestyr

Umeå börjar åter fyllas av studenter. Staden går liksom in i ett "viloläge" under sommaren, för att sedan helt plötsligt, när universitetet drar igång, vakna till liv. Återigen får man fajtas om en sittplats på bussen (tacka gud att vi har bil numera!), köerna är långa på affärerna, man får se upp på cykelbanorna och ska man grilla så gäller det att paxa grillen i god tid - även fast det finns allmänna grillar exakt överallt i Umeå. Livet i en studentstad, på gott och ont. 
 
Jag har insett att jag påverkas mycket av det där "viloläget". Förutom att hela staden tar en paus, så är ju även de flesta av mina vänner här i Umeå i andra städer och jobbar under somrarna, inklusive Anton och Jocke, som jag annars är van vid att träffa varje dag. Nu är alla tillbaka, och jag mår plötsligt som vanligt igen, det vill säga glad, pigg, motiverad med mera... Tänk vad liten och klen man är själv, och vad stor och stark man är tillsammans.
 
-
 
Idag då....
Idag är det en perfekt dag att vara ledig på. Lagom tajming för stundande behov av att storhandla och städa. Man hinner ju inte riktigt sånt när man jobbar.
 
Men först och främst börjar jag dagen med frukost framför Malou, en espresso gjord på nymalda kaffebönor till efterrätt. Och en liten uppdatering av bloggen, som ni ser.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0