Nystart och sammanfattning av ett gånget år

Ibland känns det bara som att man behöver slänga gammalt, för att börja om. Jag har en tanke om att ge bloggen nytt liv. Ett helhjärtat försök till nytt liv åtminstone. Hoppas några gamla goda läsare finns kvar.
 
Det är nytt år, men för att föreviga ett (nästan) perfekt 2014 så tänkte jag göra en kort årsresumé.
 
I januari tog jag min efterlängtade examen. Det var minst sagt blandade känslor. Lycka och stolthet för en så stor framgång för mig personligen. Men olustigt att studentlivet försvann på en dag. Och otroligt mycket sorg och saknad då en av mina bästa vänner flyttade, långt bort från Umeå. Vi var varandras halvor, varje dag i 3,5år. 
 
 
 
Februari handlade om varma hjärtan. Jag blev kär. Behöver jag säga mer? :) Vårmånaderna därefter var fortsatt bra. Det gick trögt på jobbfronten, men jag levde gott på mina fjärilar i magen.
 
 
 
I april haffade jag mitt första Socionomjobb. Biståndshandläggare på Socialtjänsten. Bra start på karriären och en stor erfarenhet rikare!
 
 
 
Maj var en olycklig månad. Olycka och fanskap. Krossade käken, smällde ut tänder och ja... ni vet ju hela faderullan vid det här laget. Jag är enormt tacksam över alla som funnits där för mig. Ni har hjälpt mig att hantera ett stort trauma. Jag hade aldrig tagit mig igenom det så bra som jag gjorde, om det inte var för er.
 
 
 
Juni var sommarens höjdpunkt. Då föddes en perfekt liten tjej, och en av mina bästa vänner blev mamma. Första ungen bland oss barndomsvänner, det var stort!
 
I september swichade jag jobb. Från socialtjänsten till socialpsykiatrin. Och jag kan såhär i efterhand säga att jag är stolt över de meriter jag skaffat under mitt första år som socionom.
 
November var en fantastisk månad. Mina vänner bjöd med mig på en kickass-resa till stockholm/finland. Kryssning, hotell, shopping och kvalitetstid tillsammans. Är er evigt tacksam!
 
 
 
Årets sista månad var också grym. Spenderade tid i Kiruna med släkt och vänner, fick fast jobb i mitt kära Umeå och blev sambo.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0