Sidoverksamhet för mer klirr i kassan

Ögonen är klibbiga, gäsparna oavbrutna och morgonkaffet smakar knappt gott. Då är man trött. Klockan är 8:30, dags att vända rätt på dygnet för på måndag börjar allvaret - min nya anställning drar igång.
 
Men jag ska inte gnata om att jag är trött, utan tänkte berätta och tipsa om en rolig och bra sidoverksamhet som man gör hemifrån, och som bidrar med några extra slantar på kontot varje månad. Nämligen Tradera!
 
När jag började med Tradera för 2 år sedan, så ville jag mest testa ifall det fungerade att sälja. Ska erkänna att jag var skeptisk. Idag är jag en trogen Traderaförsäljare, och har nästan alltid något ute till salu. Säljer något varje månad. 
 
 
 
Är du också sugen på att sälja lite "skrot"?
Som hyfsat erfaren traderare har jag några tips att dela med mig av:
 
1. Starta konto och sätt igång med försäljningen, det kommer troligen gå trögt i början innan du fått några omdömen. Det är köparna som lämnar omdömen, och människor på Tradera är väldigt duktiga på att ge varandra omdömen. Dessa blir offentliga på din säljsida och är viktiga = du blir trovärdig och säljer mer. (Se punkterna nedan för att få nöjda köpare).
 
2. Se till att ha korrekta beskrivningar av dina varor. Men skriv INTE för mycket, det ska vara lättöverskådligt.
 
3. Glöm inte att rubrikerna ska vara korta och koncista.
 
4. Ta snygga bilder på det du vill sälja!
 
5. Det är bra om du är lättillgänglig på mail, en del köpare frågar om plaggen - ge snabba svar så köparen har chans att ge bud innan tiden för budgivning är slut.
 
6. När budgivningen är slut och du fått något sålt, se då till att betalningen kommer in på ditt konto (tänk på att köparen betalar frakt!) och skicka därefter varan så fort du kan.
 
7. Gällande pris så är det bra att lägga ett minimumpris som utropspris, dvs det lägsta belopp du kan tänka dig att sälja varan för. Är det en märkesvara så kan man ha ett betydligt högre utropspris, beroende på skick. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0